مهدی(عج)در آيات و مسئله طول عمر

مهدی(عج)در آيات و مسئله طول عمر

ظهور عزير (ع) و بازگشت عيسي (ع) و رجعت بهرام در اديان يهودي و مسيحي و زردشتي با ظهور خاتم اوصيا ، حضرت حجت (ع) تحقق خواهد پذيرفت . 
تفسير پنجاه آيه قرآن و دهها حديث از پيامبر اکرم و صدها روايت نقل شده از اهل بيت همه با ظهور آن حضرت ، صورت تمام به خود مي گيرد .
بيش از 657 حديث درباره مهدي موعود به تواتر نقل شده است که تفصيل اين احاديث را در بحار الانوار، جلد 51 تا 53 و نيز در منتخب الاثر ، ص 31 تا 60 مي توان يافت .
اين روايتها را بزرگان اصحاب پيامبر (ص) نقل کرده اند . درباره ظهور آن حضرت ، دانشمندان اهل سنت بيش از 144 کتاب نوشته اند که نام اين مولفان در کتاب «الامام المهدي» ص 299 تا 318 آمده است .
بسياري از دانشمندان مسلمان ، از مذاهب مختلف ، مدعي تواتر حديث در اين باره هستند و ما نيازي به بحث با اديان آسماني درباره شخص امام مهدي نداريم چون داراي زمينه مشترک حديث با آنها نيستيم بلکه به جاي پرداختن به اين کار بايد به بحث پيرامون نظريه اي بپردازيم که مي گويد : حضرت مهدي در آخرالزمان متولد مي شود و سپس ظهور مي کند . ما گمان مي کنيم زندگي طولاني امام ، به عنوان يک مشکل رواني است که در برابر ايمان به زنده بودن امام نمود پيدا مي کند . بنابراين اجازه دهيد نخست به بحث پيرامون قضيه طول عمر بپردازيم و آنگاه درباره آن نظريه به بحث بنشينيم .
مساله طول عمر
پروردگار سبحان با نعمت ديرپا و رحمت گسترده خويش خواست حجت را بر بندگانش تمام فرمايد . بدين ترتيب که رسولان خويش را به سوي مردم فرستاد تا مبادا زمين از وجود حجت خالي بماند .
خداوند عمر خاتم اوصيا را طولاني فرمود . چون پس از درگذشت محمد (ص) پيامبري نبود تا رشته پيوند ميان زمين و آسمان باشد . بنابراين با انقطاع وحي ، ارتباطي غيبي از طريق يکي از اولياي خدا همچنان استوار ماند .
قدرت خدا که در هر چيز نفوذ دارد و بدان آسمان و زمين را بيافريد ، خداي سبحان را از دراز گردانيدن عمر انسان عاجز نمي سازد .
ما به عنوان يک مسلمان بر اين باوريم که خداوند ، نوح را 950 سال و حتي بيشتر عمر داد و عيسي و ادريس و عبد صالح (خضر) را تا همين حالا نيز زنده نگاه داشته است ، پس چگونه ايمان نياوريم به اينکه امام زمان (ع) نيز از عمر دراز بر خوردار است ؟
 


دين و پديده طول عمر

اينک از بعد ديني محض درباره اين موضوع گفتگو مي کنيم . هر يک از معتقدان به اديان يهودي ، مسيحي و اسلامي بر اين باورند که قدرت خداوند شامل تمام امور و از جمله دراز گردانيدن عمر يکي از افراد بشر مي شود . بنابراين کسي که بايد در هفتاد سالگي بميرد ، خداوند مي تواند او را بطور مثال تا هزار سالگي هم زنده بدارد .

 

آنها عملا چنين اعتقادي دارند . زيرا هنوز هم بطور اصولي ، حيات بسياري از کساني که جلوتر از امام مهدي (ع) به دنيا آمده اند ، مثل خضر ، ادريس و عيسي (ع) ، را پذيرفته اند و عقيده دارند که آنها در آينده نيز زنده خواهند ماند .

 

بعلاوه کتابهاي ديني آنان نشانگر آن است که برخي از افراد بشر در گذشته هاي دور مدت درازي در بين مردم زيسته اند . به عنوان مثال آدم بنابر اعتقاد يهود که در تورات هم بدان اشاره شده ، 930 سال عمر کرد . در اين باره در تورات آمده است :

 

«تمام مدت عمر آدم 940 سال بود و آنگاه مرد». (سفر تکوين ، اصحاح پنجم ، آيه 5)

 

شيت نيز بنا به تصريح تورات 912 سال زيست :

 

«تمام مدت عمر شيت 912 سال بود و آنگاه مرد». (سفر تکوين ، اصحاح پنجم ، آيه 8)

 

نوع نيز به اعتقاد آنها 950 سال عمر کرد :

 

«تمام مدت عمر نوح 950 سال بود و آنگاه مرد». (سفر تکوين ، اصحاح نهم ، آيه 29)

 

مسلمانان نيز بر اين باورند که عيسي و خضر و الياس زنده اند . ياد آوري اين حقايق ما را از ذکر اسامي معمرين بي نياز مي گرداند .

 




:: موضوعات مرتبط: امام مهدی(ع) , ,
:: برچسب‌ها: مهدی(عج)در آيات و مسئله طول عمر ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : جعفر قاسمی
تاریخ : شنبه 1 فروردين 1386
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: